Ytterligare ett år till ända

29 11 2016

Snart är LekMiT år 5 slut. Året har gått fort! Många intressanta lärprocesser har vi även detta år varit med i. I år har det varit tre småbarnsavdelningar med och två syskonavdelningar. Oerhört intressant att följa pedagogernas utveckling från när vi startade i januari tills nu. De som då kände sig som nybörjare och kanske inte såg möjligheterna med att ta in digitala verktyg har verkligen gjort en utvecklingsresa! Ja, det har alla gjort som har varit med. Om jag idag skulle säga, jaha nu har ni gjort erat år i LekMiT och nu var det färdigarbetat med digitala verktyg, så tror jag att jag skulle få höra höga protester. Idag är det ett naturligt verktyg bland många andra som finns på förskolan. Precis så som jag tycker att det ska vara. Om förslaget till revidering av förskolans läroplan  med förtydliganden runt digitalitet går igenom, får vi ytterligare stöd i vår läroplan att arbete med ett mediepedagogiskt förhållningssätt och med digitala verktyg. Tummen upp för det!

Nu ska jag läsa igenom ansökningarna till LekMiT inför 2017 som är sista året vi som vi genomför LekMiT. Ser fram emot ett intressant 2017 inom LekMiTs regi!

Åtgärder

Information

Kommentera

