En mediepedagogisk aktivtetsromb?

17 02 2016

Sitter och förbereder en föreläsning med fokus på språk & kommunikation & digitala verktyg, som jag ska hålla vid två olika tillfällen, på arbetsplatsträffar i Piteå kommun. Inleder föreläsningen med en förklaring om vad mediepedagogik är och den mediepedagogiska aktivitetstriangeln (se, skapa, analysera), som finns beskrivet i boken Mediepedagogik på barnens villkor, som jag är redaktör för. Plötsligt slår det mig att jag måste utveckla den till en aktivietsromb istället… för mediepedagogiskt arbete med digitala verktyg handlar oerhört mkt om kommunikation enligt mig, på en mängd olika sätt. I kommunikation med tekniken, med varandra, andra förskolor osv. Vad tänker ni om det?

Aktivitetsromb

 

Åtgärder

Information

Kommentera

