En ny termin i Jävre f-klass

2 09 2015

i år har jag endast 4 st 6 åringar, så f-klassen är till stor del med 1an. Så jag har bestämt att jag kommer att fortsätta iPad projektet med 1an på onsdagar. Jag tänker då att vi kommer jobba med puppet pals 2 och animerad film . Elevern har jobbatmed de förut och jag Vill se om de klarar de bättre nu när de har mera för förståelse.  Vi kommer att se på de gamla filmerna och diskutera vad man kan göra bättre. Sen kommer de få skriva ett manus på dator, innan vi gör en ny film i dataparen. 

Målen var blandannat att eleverna ska försöka lösa problem och omsätt idéer i handling . Lära och utforska tillsammans . Känna tillit till sin egen förmåga. 

Åtgärder

Information

Kommentera

