Mattelyftet +lekMit 

19 03 2015

Jag hade en läxa i mattemoduler. Vi skulle göra en ”bok” som handlade om tid. Så då använde jag mig av bookcreator. Vi pratade först om hur en dag ser ut för alla elever, från de man stiger upp tills man går och lägger sig. Vi pratade mycket om klockan.jag delade upp arbetsuppgifterna. Sen fick de fota en bild som handlade tex om frukost, sen skrev varje barn en text till varje bild. Vi skrev in den analoga tiden och la till en bild på en klocka bredvid. Det tyckte det var lika roligt att agera som fotomodell som att fotografera. Men jag upplever att det har lite svårt att hålla paddan still när det ska trycka på paddan för att fota. Barnen hade många egena idéer på hur vi skulle få bilderna att se verklighetstrogna ut.



Åtgärder

Information

Kommentera

