Bok på g!

3 01 2014

I höstat fick jag en förfrågan om att antingen själv skriva en bok om IKT I förskolan eller vara redaktör för en bok om IKT i förskolan. Jag träffade förlaget och vi hade en bra dialog. För att få ett bredare perspektiv på boken än bara min infallsvinkel så valde jag att bli redaktör för boken och skriva ngr kapitel själv. Jag har gått ut med förfrågan till olika tänkta kapitelskrivare och fått ja av dem jag hittills har tillfrågat 🙂 Till er som tackat ja – tusen tack :)! Ni kommer löpande att få feedback av mig!

Tanken är att boken ska tryckas upp till sommaren och finnas med på bokmässan i Göteborg till hösten. Det här känns som en härlig utmaning och en bok som jag saknat ändå sedan jag själv var färdig mediepedagog år 2000. Hoppas kunna vara redaktör för en bok som håller ett tag och som kanske kan användas på lärarutbildningarna till dem som läser till förskollärare.

Åtgärder

Information

2 responses

5 01 2014
Förskollärare, föreläsare, författare – fantastiskt! | LäRaNDe FRaMTiD

[…] i en bok om IKT som Ulla-Karin ska vara redaktör för. Läs mer om boken på Ulla-Karins hemsida LekMit. Så nu är jag också uppe i denna process – vad vill jag skriva? Många tankar far genom […]

8 01 2014
Sandra

Åh så spännande! Den boken vill jag läsa!! Lycka till!! /Sandra, Löparstigens fsk

Kommentera

