Treåringarnas hallonfilm

27 11 2012

Jag(Maria) fick tips att göra en filmtrailer i imovie. Jag filmade alla barnen i iPaden när de arbetade i projektet. Sedan fick jag hjälp av Catrine att sätta ihop det till en trailer. Det var väldigt enkelt. Det finns en massa olika varianter, jag valde tema sagor. Sedan så kopplade jag iPaden i datorn och tillsammans så fick alla treåringar se sin ”Sagan om hallon” på ”storbild”. Barnen tyckte det var jätteroligt! De ville se den om och om igen J! Jag läste texten till sagan. Tillslut kunde barnen sagan utantill. De är så stolta och vi har visat filmen för alla föräldrarna. Filmen finns sparat i iPaden och de tittar ofta på sagan i den fria leken. Det här måste vi göra fler gånger.

Här tittar vi på ”Sagan om hallon”. Det är så kul att se sig själv och sina kompisar på film. Vilka filmstjärnor vi är J!

 

Åtgärder

Information

Kommentera

