Film och teaterrum

8 11 2012

Vad tycker ni att vi behöver om vi ska göra ett rum för film och teater?
V: Jag vet vad man behöver. Jag har sett på Tom och Jerry… Lampor!
L: Man måste måla väggar eller ha nåt tyg.
T: Och så gardiner som öppnar, så att den börjar.
L: Kläder så att man kan välja, klä ut sig.
V: Kan man ta fönster, så att man kan se vem som kommer.
Al: Klä ut sig, så en kan vara kung och så måste man sätta dit stolar så klart.
An: Vi ska göra en prinsessa också.
B: Alltså Moa och Louella kan vara prinsessor.
V: Man kan ha lite sånt här, man kan ha kungstolar.
T: Och prinsstol.

Hur ska stolen se ut?
T: Ja, lite kunglig och prinssessligt.
L:Ja, stolen man sitter på och så är det en prinsessa på stolen.

Vad gör en kung?
T: Sitter och bestämmer.
L: Jag tror han sitter och latar sig.
V: Jag tror att han har täcke på sig.

V: Jag måste jag skriva så man vet.

20121108-220027.jpg

T: Så här ska teatern se ut. Ljus har den, gardiner har den, kungen har de.

20121108-215831.jpg

V (till mig): Har du skrivit lampor ute, det brukar de alltid ha.
V: Man måste skriva välkommen. Skriv.

M: Det står ”välkommen, kom in.” ”Skynda dig in”, menar jag.

20121108-220131.jpg

Al: Jag ska se om det finns några saker här som man kan använda, masker, det här är alla saker som man kan ha.

20121108-220300.jpg

I den här aktiviteten deltar barnen tillsmmans och det är deras ideer som ligger till grund för utformningen av miljön.

Åtgärder

Information

One response

9 11 2012
lekmit

Toppen idé – blir kul att få följa ert drama/IKTrum 🙂
UllaK

Kommentera

