Användande av I-Pad

8 05 2012

Vi diskuterade vid ett kollegiesamtal som vi hade i veckan hur barnen kan lära sig använda I-paden på ett mer kreativt sätt.

Som det är nu upplever vi att barnen bara väljer spelen i första hand, kanske beror det på att barnen inte har lärt sig använda I-paden på alla sätt som man kan. Vi vuxna måste kanske vara ännu mer delaktiga att lära barnen hur man använder funktionerna. Det kom fram olika förslag som att ta bort spelapparna och bara ha några utvalda appar som man fördjupar sig i tex skapande av film, musik, sagor, danser, rita, måla, matematik m.m. Vi på Fagotten var eniga om att pröva att begränsa antalet appar för att sen utvärdera om vi märker någon förändring.

Annonser

Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: