Noah och Alfred upptäcker skuggor i sagorummet

15 03 2012

 

Noah och Alfred dansar i sagorummet. Det är morgon så solen står lågt och lyser rakt in genom fönstret.

Man kan se i skuggan på väggen hur Noah och Alfred dansar.

Jag frågar Noah vad han kan se på väggen.

Noah: – Min skugga!

Han börjar genast hoppa och skutta ”tillsammans” med skuggan.

 

Alfred blir lite nyfiken och jag frågar om Noah vill visa Alfred vad han upptäckt på väggen.

Noah: – Skugga!

Han pekar på väggen och vickar på huvudet åt sidorna i takt med musiken.

Alfred gör likadant med sin skugga.

Pedagog: – Men titta det är ju Alfreds skugga (jag pekar).

 

 

Vi dansar och vinkar till skuggorna.

 

Det ligger en bil på golvet. Så jag tar upp den och frågar om dem kan göra en skugga åt bilen.

Noah håller bilen i handen mot väggen.

Alfred: – Bil!

 

Jag frågar Noah om han vill fota skuggan med kameran. Det vill han. Vi hämtar kameran och Noah fotar mot väggen och skuggorna. Han vill att vi ska fota bilen också så jag håller upp den mot väggen och Noah tar kort.

 

Noah är fotografen till alla bilder.

Åtgärder

Information

Kommentera

